Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Χρώματα & Ψυχολογία

Χρώματα και Ψυχολογία
Πράσινο: Το πράσινο συνήθως συναντάται στο περιβάλλον και σε λογότυπα που έχουν να κάνουν με φυτά, για το λόγο αυτό χρησιμοποιείται κατά κόρον από ανθοπωλεία και αρχιτέκτονες τοπίου. Ακόμα, είναι το χρώμα που αποπνέει ηρεμία και ειρήνη. Το πράσινο επίσης είναι καλό χρώμα για τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα χρηματοοικονομικά καθώς επίσης αντιπροσωπεύει και τον πλούτο. Οι γιατροί, οι οδοντίατροι και οι εταιρίας υγειονομικής περίθαλψης, χρησιμοποιούν συχνά το πράσινο για να συμβολίσουν την καλή υγεία και ευεξία.
Κίτρινο: Οι αποχρώσεις του κίτρινου χρησιμοποιούνται για δείξει κανείς την εξυπηρετικότητα  και τη γνώση της εταιρίας. Το κίτρινο επίσης χρησιμοποιείται από ξενοδοχεία τροπικών προορισμών αλλά και εταιρίες που ασχολούνται με την ηλιακή ενέργεια. Τέλος, το κίτρινο δίνει μία αίσθηση ευτυχίας και ζεστασιάς αλλά πολλές φορές λειτουργεί και προειδοποιητικά. 
Κόκκινο: Αν θέλετε να τραβήξετε την προσοχή χρησιμοποιήστε κόκκινο. Είναι το πρώτο χρώμα που κοιτάζουμε και είναι το χρώμα της ενέργειας. Σχετίζεται με την κίνηση και τον ενθουσιασμό. Τα κόκκινα ρούχα προσθέτουν μερικά κιλά αλλά δεν αφήνουν να περάσεις απαρατήρητος. Το κόκκινο είναι το σύμβολο της ζωής, γι΄ αυτό το λόγο το επιλέγουν οι νύφες στην Κίνα! Είναι επίσης το χρώμα που χρησιμοποιείται περισσότερο στις γιορτές αγάπης.
Μαύρο: Μαύρο είναι το χρώμα της εξουσίας, της δύναμης και της σταθερότητας. Είναι ένα χρώμα που σχετίζεται με τη νοημοσύνη και την εξυπνάδα. Είναι όμως σκοτεινό και μερικές φορές σχετίζεται με το κακό. Στη Δύση το μαύρο χρώμα εκφράζει και τη στεναχώρια. Αναφερόμαστε σε ένα «σοβαρό» χρώμα που προκαλεί δυνατά συναισθήματα.
Γκρι: Στο γκρι βλέπουμε το πρακτικό, το διαχρονικό, το μέτρο και τα σταθερά πράγματα της ζωής. Υπερβολικό γκρι χρώμα σε οδηγεί σε μηδενικά συναισθήματα, αλλά μια σταγόνα γκρι στην παρουσία των προϊόντων, δημιουργεί μια αίσθηση σταθερότητας και σιγουριάς στον καταναλωτή. Οι αποχρώσεις του γκρι σχετίζονται και με δυσάρεστα  συναισθήματα, γηρατειά και αποπροσανατολισμό. Το ασημί ωστόσο, το γυαλιστερό γκρι, συχνά δίνει την αίσθηση της βοήθειας και του δυνατού χαρακτήρα.
Μωβ: Τι χρώμα ήταν τα ρούχα που φορούσαν οι βασίλισσες και οι βασιλιάδες; Ναι λοιπόν, ήταν μωβ! Το πιο βασιλικό μας χρώμα που συμβολίζει τον πλούτο, την ευημερία και την κουλτούρα. Αυτό το χρώμα διεγείρει την εγκεφαλική δραστηριότητα ως προς τη λύση προβλημάτων. Ωστόσο η υπερβολική χρήση του μπορεί να δείχνει τεχνητή. Η προσεχτική χρήση του μωβ αφήνει μια δόση μυστηρίου, σοφίας και σεβασμού.
Λευκό: Για την πλειοψηφία του κόσμου το λευκό είναι το χρώμα της αγνότητας, εξ ου και τα λευκά νυφικά. Είναι το χρώμα της καθαριότητας και της ασφάλειας που δίνει το ανοιχτό και λευκό φως. Κοιτάζοντας το λευκό χρώμα αντιλαμβανόμαστε επίσης την απουσία χρώματος και την ουδετερότητα. Σε ορισμένα ανατολικότερα μέρη του κόσμου το λευκό σχετίζεται με το πένθος. Πρόκειται για την συμπίεση όλων των χρωμάτων στο χρωματικό φάσμα.
Καφέ: Το καφέ είναι το χρώμα της αξιοπιστίας, της σταθερότητας και της φιλίας. Όλο και περισσότεροι το επιλέγουν πια ως το αγαπημένο τους χρώμα. Είναι το χρώμα της γης, ποιο θα μπορούσε να συμβολίζει καλύτερα την σταθερότητα λοιπόν. 
Πολύχρωμα λογότυπα: Δεν είναι τυχαίο που μεγάλες εταιρίες όπως η Pepsi Cola, η Microsoft, η Apple ή η Google, χρησιμοποιούν περισσότερα από δύο χρώματα στα λογότυπα τους. Με το συνδυασμό αυτών των χρωμάτων προσπαθούν να μας κάνουν να σκεφτούμε τι αντιπροσωπεύει κάθε χρώμα. Ο εγκέφαλος μας συνδέει τα βασικά χρώματα με πολλές ταυτόχρονα έννοιες. Όπως αυτές της ειρήνης, της αυτοπεποίθησης, της αυθεντίας και της εμπιστοσύνης.



Νένα Παπαδοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας