Τρίτη, 8 Σεπτεμβρίου 2015

Θοδωρής Διαμαντίδης: Από τους πρώτους των πρώτων στις Πανελλήνιες ο μαθητής του ΓΕΛ Σκύδρας!

Κάθε χρόνο μαθαίνοντας τις επιτυχίες που σημειώνουν στις πανελλήνιες οι πρώτοι των πρώτων απορούμε πως τα κατάφεραν τόσο καλά. Αναρωτιόμαστε αν η επιτυχία τους οφείλεται στην ευφυΐα τους, στο πολύ διάβασμα ή απλά στο καλό πρόγραμμα διαβάσματος που είχαν καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ή ακόμα ακόμα και σε μία μίξη όλων των παραπάνω.

Τις επιτυχίες αυτές των μαθητών συνήθως καρπώνονται και τα σχολεία στα οποία φοιτούν που δικαίως μπορούν να υπερηφανεύονται. Ένα από αυτά είναι και το ΓΕΛ Σκύδρας "Γεώργιος Δήμου", αφού ο πρώην, πλέον, μαθητής του, Θοδωρής Διαμαντίδης κατάφερε να το κάνει περήφανο συγκεντρώνοντας στις Πανελλήνιες 19.558(!) μόρια μπαίνοντας στη λίστα με τους πρώτους των πρώτων των Πανελληνίων του 2015!

Η συνέντευξη που μου παραχώρησε και ακολουθεί νομίζω πως έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού τη συζήτησή μας μονοπώλησαν η δύσκολη σχολική χρονιά που μας πέρασε, το καθημερινό πρόγραμμα που τον έφτασε στην κορυφή, η σχολή του και πολλά άλλα.



1. Μιας και έχεις τελειώσει πλέον το σχολείο τι αναμνήσεις έχεις απ’ αυτό; 
Πάρα πολλές. Εκτός φυσικά από τις ώρες των μαθημάτων και τις στιγμές με συμμαθητές και καθηγητές, κυρίως μένουν οι δραστηριότητες που έγιναν στα πλαίσια του σχολείου. Θεατρικά που ανεβάσαμε, χορωδίες, οι σχολικοί αγώνες με το βόλεϊ, μικρά και μεγάλα project, με αποκορύφωμα την ταινία που γυρίσαμε για το ατύχημα του Chernobyl... Εννοείται οι εκδρομές, η τριήμερη στη Θράκη, η εφταήμερη στην Ιταλία... Ο ετήσιος χορός, ο χορός των αποφοίτων, και σίγουρα ξεχνάω κάποια ακόμα. Κάθε μία από τις χρονιές ήταν "γεμάτες" και άφησαν πολύ δυνατές αναμνήσεις με αγαπημένα πρόσωπα. 

2. Η χρονιά που μας πέρασε πρέπει να ήταν δύσκολη και ψυχοφθόρα. Υπήρξαν στιγμές που λόγω κούρασης είπες «Θα τα παρατήσω»; 
Ποτέ. Στάθηκα "τυχερός" στο ότι έχω αγάπη για τα μαθηματικά και τη φυσική, τα δύο δυσκολότερα και σημαντικότερα μαθήματα στα οποία εξετάστηκα. Όταν σου αρέσει κάτι, όσο δύσκολο και αν είναι, δεν σκέφτεσαι να το παρατήσεις. Από πείσμα. Πείσμα είχα και για τα υπόλοιπα μαθήματα βέβαια, αφού χρειάζονταν για να πετύχω το βαθμό που ήθελα. 

3. Θοδωρή, ποιο ήταν το πρόγραμμα που ακολούθησες όλη τη χρονιά και σε οδήγησε στην επιτυχία; Ξέρεις, κάποιοι πιστεύουν πως το πολύωρο διάβασμα είναι το "κλειδί" της επιτυχίας. Άλλοι υποστηρίζουν πως είναι το διάβασμα, η συχνή επανάληψη και τα καλά γεύματα, δηλαδή ένας συνδυασμός. Κατά πόσο ισχύουν όλα αυτά;
Πιστεύω ότι δεν υπάρχει το τέλειο πρόγραμμα που θα δουλέψει για τον κάθε μαθητή. Ο καθένας θα πρέπει να μπορεί να βρει το πρόγραμμα που δουλεύει καλύτερα για τον ίδιο. Προσωπικά φρόντιζα κυρίως να μην αφήνω πράγματα πίσω, να μη λέω ότι θα κάνω την τάδε άσκηση αύριο και το αύριο να γίνεται μεθαύριο και να χάνομαι. Όσον αφορά το "κλειδί" της επιτυχίας, δε θα ήταν υπέροχο να πω ότι υπάρχει ένας μαγικός τρόπος να γράψεις άριστα, για παράδειγμα στα Μαθηματικά, με μία ώρα διάβασμα τη μέρα; Δε γίνεται όμως. Προφανώς χρειάζεται πολύωρο διάβασμα, προφανώς χρειάζεται συχνή επανάληψη και αυτά είναι πράγματα που πρέπει να αποδεχθείς από την αρχή ότι θα κάνεις μέσα στη χρονιά. Επαναλαμβάνω όμως ότι πρέπει να βρεις ποιο πρόγραμμα δουλεύει καλύτερα για σένα και να το εφαρμόσεις.

4. Το πρόγραμμά αυτό ήταν που σε βοήθησες να συγκεντρώσεις 19.558 μόρια! Πρώτος στο ΓΕΛ Σκύδρας και απ’ τους πρώτους σ’ όλη την Ελλάδα! Πίστευες ότι θα σημείωνες μια τόσο μεγάλη επιτυχία; 
Μέχρι να εξεταστείς και στο τελευταίο μάθημα δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα. Πίστευα ότι θα γράψω καλά, πίστευα ότι μάλλον θα περάσω στη σχολή που θέλω, αλλά δεν σκεφτόμουν τι θέση θα βγω ή πόσα μόρια θα γράψω ακριβώς, δεν είχε νόημα. Χαίρομαι πάντως για αυτήν την επιτυχία και ευχαριστώ όσους με βοήθησαν να φτάσω σε αυτήν. 

5. Από τη χρονιά αυτή θα φοιτάς στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών. Απ’ όσο ξέρω ήταν τ’ όνειρό σου αυτή η σχολή. Από πότε και γιατί; 
Ναι, ήταν. Για να φανταστείς, σκεφτόμουν αυτή τη σχολή από την Γ' Γυμνασίου όταν μου την είχε προτείνει ο τότε προπονητής μου στην Εθνική Νέων Πληροφορικής. Είναι μία σχολή που ασχολείται με τα μαθηματικά, τη φυσική, τις μηχανές, το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά, πράγματα που με ενδιαφέρουν. Καλύπτει έτσι ένα μεγάλο εύρος επιστημονικών τομέων και μπορείς να πεις ότι ικανοποιεί πολλά γούστα. 

6. Ποια ήταν τα συναισθήματά σου όταν ανακοινώθηκαν οι πρώτοι βαθμοί και είδες ότι μάλλον περνάς εκεί και ποια τα συναισθήματά σου όταν στις 26 Αυγούστου κάθε σου αμφιβολία έπαψε να υπάρχει; Περίμενες και συ ξάγρυπνος εκείνο το πρωί της 26ης Αυγούστου να μάθεις τα αποτελέσματα; 
Κακά τα ψέματα, το πρωί της 26ης Αυγούστου κοιμόμουν! Ίσως ακούγεται αλαζονικό, αλλά δε θα είχε νόημα να ανησυχήσω για την ένταξή μου στη σχολή εκείνη τη μέρα, η βάση της ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενη. Αυτά ωστόσο σε πλήρη αντίθεση με τη μέρα ανακοίνωσης των βαθμών! Ξύπνησα και κατευθείαν πήγα στο λύκειο με δύο φίλους μου για να δούμε τους βαθμούς. Η χαρά ήταν μεγάλη όταν είδα ένα-ένα σε κάθε μάθημα το βαθμό να αποτυπώνει τον κόπο μιας ολόκληρης χρονιάς, αλλά κυρίως όταν είδα αυτό να συμβαίνει και στα υπόλοιπα παιδιά. Ίσως δεν το έχουν παρατηρήσει αρκετοί, αλλά η φετινή χρονιά ήταν πολύ επιτυχημένη για το λύκειό μας τόσο σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές όσο και σε σύγκριση με τις επιδόσεις των υπόλοιπων λυκείων στην Ελλάδα. Συγχαρητήρια λοιπόν αξίζουν και στους υπόλοιπους επιτυχόντες μαθητές για την προσπάθειά τους. 

7. Τι επιθυμείς να κάνεις μετά την ολοκλήρωση των σπουδών σου; 
Αρχικά να βρω μια θέση εργασίας στον τομέα που θα έχω επιλέξει, πιθανότατα το λογισμικό. Πρέπει ακόμη να αρχίσω να σκέφτομαι αν θα συνεχίσω τις σπουδές μου στο εξωτερικό, καθώς και αν θα ψάξω για μόνιμη εργασία στο εξωτερικό. Θέλω να στηρίξω την Ελλάδα, γνωρίζω το πρόβλημα της φυγής των νέων στο εξωτερικό, όμως όσο τα πράγματα παραμένουν ασταθή δεν μπορώ να πάρω σίγουρες αποφάσεις. 

8. Τι συμβουλές δίνεις στα παιδιά που θα εξεταστούν Πανελλαδικά φέτος, αλλά και σ’ αυτά που θα δώσουν Πανελλήνιες τα επόμενα χρόνια; 
Να βρουν ένα συγκεκριμένο στόχο όσον αφορά τη σχολή, κάτι που τους αρέσει και κάτι εφικτό, τα αυτονόητα δηλαδή. Όταν ξέρεις γιατί διαβάζεις, διαβάζεις. Να ξεκαθαρίσουν στο μυαλό τους ότι διαβάζουν για τον εαυτό τους, ούτε για τους γονείς τους, ούτε για τους καθηγητές τους. Να αποφασίσουν τι όρια πιστεύουν οι ίδιοι ότι χρειάζεται να βάλουν και να συμφωνήσουν με τον εαυτό τους ότι θα τα τηρήσουν. Φυσικά οι μικρές, τονίζω οι μικρές, παρανομίες επιτρέπονται και όταν πιέζονται, η σύντομη ξεκούραση βοηθάει πολύ. Το σημαντικότερο απ' όλα, να μην απογοητεύονται εύκολα. Όλοι γράψαμε χάλια σε κάποιο διαγώνισμα, συμβαίνει. Καλύτερα να συμβεί δέκα φορές στην προετοιμασία ώστε να μη συμβεί μία φορά στις εξετάσεις. Τις μεγαλύτερες ευχές μου στη φετινή Γ' Λυκείου η οποία μάλιστα τράβηξε χειρότερα από εμάς μιας και κάθε χρόνο τους άλλαζαν τα δεδομένα. Ίσως αυτό τους ετοίμασε για τα δύσκολα και τους βγει τελικά σε καλό. 


Σε ευχαριστώ πολύ Κυριάκο για τη συνέντευξη, τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για την εκπομπή και όλα τα υπόλοιπα με τα οποία ασχολείσαι. Συνέχισε με το ίδιο πείσμα και καλή επιτυχία στις Πανελλήνιες όταν έρθει η δική σου σειρά!




Επιμέλεια ερωτήσεων: Κυριάκος Θεοδοσίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας