Το Aridaia News δημοσιεύει αποκλειστικά την επιστολή μαθήτριας του Γενικού Λυκείου Αριδαίας, με αφορμή την απαλλαγή μαθητών του σχολείου από το μάθημα των Θρησκευτικών.
Το φαινόμενο της απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στα ελληνικά σχολεία παρατηρείται εδώ και πολλά χρόνια. Αξιοποιούνταν συνήθως από παιδιά που δεν επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα λόγω των διαφορετικών θρησκευτικών τους πεποιθήσεων. Το θέμα της απαλλαγής τα τελευταία χρόνια γίνεται εντονότερο, καθώς όλο και περισσότεροι μαθητές οι οποίοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι στο θρήσκευμα, επιθυμούν να πάρουν απαλλαγή από το συγκεκριμένο μάθημα.
Ποιοι οι λόγοι που ώθησαν μερίδα μαθητών σε αυτή την επιλογή και απόφαση;
Πολλοί αποφάσισαν να φανούν ειδήμονες και θιγμένοι με αυτήν την απόφαση και να εκφράσουν την δική του γνώμη, κατακρίνοντας και σχολιάζοντας αρνητικά όλους εμάς τους μαθητές που επιλέξαμε να απέχουμε από το συγκεκριμένο μάθημα. Μήπως οι λόγοι δεν είναι ότι βαριόμαστε, ότι είμαστε αυθάδεις και δεν σεβόμαστε τίποτα και είναι λόγοι οι οποίοι πηγάζουν από το ίδιο το Υπουργείο, τον τρόπο διδασκαλίας και τους εκπαιδευτικούς;
Σήμερα στο Γενικό Λύκειο Αριδαίας περίπου 50 μαθητές και όχι 100 σύμφωνα με δημοσίευμα σε τοπικό blog, έχουν πραγματοποιήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες που απαιτούνται για να σταματήσουν την παρακολούθηση του συγκεκριμένου μαθήματος. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν να επισκεφθεί το σχολείο ο σχολικός σύμβουλος και να συζητήσει ο ίδιος με τους μαθητές για περίπου μιάσμιση ώρα για να μάθει ποιοι ακριβώς ήταν αυτοί οι λόγοι που ώθησαν μια μερίδα μαθητών σε μια τέτοια απόφαση. Μέσα σε αυτή την ώρα οι μαθητές εκφράσαμε τα παράπονά μας σχετικά με τον τρόπο διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος στο σχολείο μας αλλά και για το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο αναγκάζει τα παιδιά να εξετάζονται πανελλαδικά σε ένα μάθημα το οποίο από την φύση του δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση όλα είναι μετέωρα και αμφισβητήσιμα και βέβαια δεν μπορεί κανείς να αποτυπώσει σε ένα χαρτί «τι είναι ο χριστιανισμός». Είναι μια έννοια βαθύτερη που ο καθένας θα μπορούσε να συζητήσει με κάποιον για ώρες ολόκληρες χωρίς να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα, να απαντηθούν τα ερωτήματα και να διατυπωθεί ένας ορισμός ο οποίος θα είναι αποδεκτός από όλους.
Ανήκω και εγώ στη μερίδα των μαθητών τα οποία επέλεξαν να σταματήσουν την παρακολούθηση του συγκεκριμένου μαθήματος. Πραγματικά νιώθω μεγάλη απογοήτευση και θλίψη από τον ντόρο που δημιουργήθηκε από το συγκεκριμένο θέμα. Για τις διαστάσεις που πήρε το θέμα και επίσης για τον καθένα εκεί έξω που κατακρίνει και μας χαρακτηρίζει «μαύρα πρόβατα» χωρίς να βρίσκεται ο ίδιος μέσα στην σχολική τάξη. Τότε ίσως έβλεπε το θέμα διαφορετικά και καταλάβαινε από πού πηγάζει αυτή η αποχή των μαθητών.
Χωρίς να θέλω να κάνω επίθεση στην ιστοσελίδα που έφερε στην δημοσιότητα το συγκεκριμένο θέμα, διάβασα με μεγάλη έκπληξη τα σχόλια των αναγνωστών που μας κατηγορούσαν και υποστήριζαν πως έχουμε απομακρυνθεί από την θρησκεία. Και σας ρωτώ εγώ: Ο καλός ο χριστιανός είναι αυτός που γράφει 20 στα θρησκευτικά; Έχετε αναλογιστεί ποτέ τι δύσκολο πράγμα είναι να είσαι μαθητής και να έχεις τόσες πολλές υποχρεώσεις ειδικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπως αυτό της Ελλάδας το οποίο θεωρείται από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά της Ευρώπης; Στην συζήτηση μας με τον σύμβουλο ο οποίος ήταν ένας εκπληκτικός άνθρωπος, αναφέραμε πως το μάθημα των θρησκευτικών θα έπρεπε να ήταν ένα μάθημα διαλόγου, μέσα στο οποίο μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να αναλύουν την βαθύτερη έννοια της θρησκείας και να προσπαθούσαν μέσα από διάλογο να δώσουν απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα που έχουν οι μαθητές. Θεωρείτε όλοι εσείς ηθικό και εκπαιδευτικό, κάθε άποψη ή απορία η οποία στρίμωχνε τον καθηγητή μας ή ερχόταν αντίθετη με τα δικά του πιστεύω, να μας «πετάει» έξω από την τάξη; Επίσης παιδιά τα οποία εξετάζονται πανελλαδικά με το νέο εκπαιδευτικό σύστημα να μένουν μετεξεταστέοι στο μάθημα των θρησκευτικών, επειδή η γνώμη τους τυχαίνει να μην συμβαδίζει με αυτή του καθηγητή τους, σε ένα μάθημα ελεύθερης έκφρασης απόψεων και ιδεών; Σε όλα τα παραπάνω φάνηκε σύμφωνος και ο σχολικός σύμβουλος, ο οποίος ανέφερε πως τα σχολικό εγχειρίδιο της Α’ και Β’ τάξης είναι αρκετά παλιό και κακογραμμένο και δεν θα έπρεπε να διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία. Τέλος μας υποσχέθηκε ότι θα συζητήσει με τους καθηγητές και τον διευθυντή στου σχολείο ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν την κατάσταση.
Την επομένη ο διευθυντής του σχολείου κάλεσε τους γονείς των παιδιών που πήραν απαλλαγή από το μάθημα για να συζητήσουν και να προσπαθούσαν να βρούνε μια λύση σχετικά με το θέμα. Η λύση βρέθηκε!!! Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των μαθητών και λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών οι οποίοι θα απασχολούσαν τους μαθητές την ώρα που οι υπόλοιποι συμμαθητές τους θα έκαναν θρησκευτικά, όλοι εμείς οι μαθητές που πήραμε απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών καλούμαστε να είμαστε μέσα στην τάξη την ώρα των θρησκευτικών, αρκεί να μην ενοχλούμε τους υπόλοιπους συμμαθητές μας. Για άλλη μια φορά κουκουλώνουμε και προσπαθούμε να βρούμε μια επιπόλαια λύση για να σταματήσει αυτός ο ντόρος. Βρίσκεται σωστή αυτή την απόφαση; Εγώ προσωπικά όχι!!!
Το φαινόμενο της απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στα ελληνικά σχολεία παρατηρείται εδώ και πολλά χρόνια. Αξιοποιούνταν συνήθως από παιδιά που δεν επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα λόγω των διαφορετικών θρησκευτικών τους πεποιθήσεων. Το θέμα της απαλλαγής τα τελευταία χρόνια γίνεται εντονότερο, καθώς όλο και περισσότεροι μαθητές οι οποίοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι στο θρήσκευμα, επιθυμούν να πάρουν απαλλαγή από το συγκεκριμένο μάθημα.
Ποιοι οι λόγοι που ώθησαν μερίδα μαθητών σε αυτή την επιλογή και απόφαση;
Πολλοί αποφάσισαν να φανούν ειδήμονες και θιγμένοι με αυτήν την απόφαση και να εκφράσουν την δική του γνώμη, κατακρίνοντας και σχολιάζοντας αρνητικά όλους εμάς τους μαθητές που επιλέξαμε να απέχουμε από το συγκεκριμένο μάθημα. Μήπως οι λόγοι δεν είναι ότι βαριόμαστε, ότι είμαστε αυθάδεις και δεν σεβόμαστε τίποτα και είναι λόγοι οι οποίοι πηγάζουν από το ίδιο το Υπουργείο, τον τρόπο διδασκαλίας και τους εκπαιδευτικούς;
Σήμερα στο Γενικό Λύκειο Αριδαίας περίπου 50 μαθητές και όχι 100 σύμφωνα με δημοσίευμα σε τοπικό blog, έχουν πραγματοποιήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες που απαιτούνται για να σταματήσουν την παρακολούθηση του συγκεκριμένου μαθήματος. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν να επισκεφθεί το σχολείο ο σχολικός σύμβουλος και να συζητήσει ο ίδιος με τους μαθητές για περίπου μιάσμιση ώρα για να μάθει ποιοι ακριβώς ήταν αυτοί οι λόγοι που ώθησαν μια μερίδα μαθητών σε μια τέτοια απόφαση. Μέσα σε αυτή την ώρα οι μαθητές εκφράσαμε τα παράπονά μας σχετικά με τον τρόπο διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος στο σχολείο μας αλλά και για το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο αναγκάζει τα παιδιά να εξετάζονται πανελλαδικά σε ένα μάθημα το οποίο από την φύση του δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση όλα είναι μετέωρα και αμφισβητήσιμα και βέβαια δεν μπορεί κανείς να αποτυπώσει σε ένα χαρτί «τι είναι ο χριστιανισμός». Είναι μια έννοια βαθύτερη που ο καθένας θα μπορούσε να συζητήσει με κάποιον για ώρες ολόκληρες χωρίς να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα, να απαντηθούν τα ερωτήματα και να διατυπωθεί ένας ορισμός ο οποίος θα είναι αποδεκτός από όλους.
Ανήκω και εγώ στη μερίδα των μαθητών τα οποία επέλεξαν να σταματήσουν την παρακολούθηση του συγκεκριμένου μαθήματος. Πραγματικά νιώθω μεγάλη απογοήτευση και θλίψη από τον ντόρο που δημιουργήθηκε από το συγκεκριμένο θέμα. Για τις διαστάσεις που πήρε το θέμα και επίσης για τον καθένα εκεί έξω που κατακρίνει και μας χαρακτηρίζει «μαύρα πρόβατα» χωρίς να βρίσκεται ο ίδιος μέσα στην σχολική τάξη. Τότε ίσως έβλεπε το θέμα διαφορετικά και καταλάβαινε από πού πηγάζει αυτή η αποχή των μαθητών.
Χωρίς να θέλω να κάνω επίθεση στην ιστοσελίδα που έφερε στην δημοσιότητα το συγκεκριμένο θέμα, διάβασα με μεγάλη έκπληξη τα σχόλια των αναγνωστών που μας κατηγορούσαν και υποστήριζαν πως έχουμε απομακρυνθεί από την θρησκεία. Και σας ρωτώ εγώ: Ο καλός ο χριστιανός είναι αυτός που γράφει 20 στα θρησκευτικά; Έχετε αναλογιστεί ποτέ τι δύσκολο πράγμα είναι να είσαι μαθητής και να έχεις τόσες πολλές υποχρεώσεις ειδικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπως αυτό της Ελλάδας το οποίο θεωρείται από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά της Ευρώπης; Στην συζήτηση μας με τον σύμβουλο ο οποίος ήταν ένας εκπληκτικός άνθρωπος, αναφέραμε πως το μάθημα των θρησκευτικών θα έπρεπε να ήταν ένα μάθημα διαλόγου, μέσα στο οποίο μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να αναλύουν την βαθύτερη έννοια της θρησκείας και να προσπαθούσαν μέσα από διάλογο να δώσουν απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα που έχουν οι μαθητές. Θεωρείτε όλοι εσείς ηθικό και εκπαιδευτικό, κάθε άποψη ή απορία η οποία στρίμωχνε τον καθηγητή μας ή ερχόταν αντίθετη με τα δικά του πιστεύω, να μας «πετάει» έξω από την τάξη; Επίσης παιδιά τα οποία εξετάζονται πανελλαδικά με το νέο εκπαιδευτικό σύστημα να μένουν μετεξεταστέοι στο μάθημα των θρησκευτικών, επειδή η γνώμη τους τυχαίνει να μην συμβαδίζει με αυτή του καθηγητή τους, σε ένα μάθημα ελεύθερης έκφρασης απόψεων και ιδεών; Σε όλα τα παραπάνω φάνηκε σύμφωνος και ο σχολικός σύμβουλος, ο οποίος ανέφερε πως τα σχολικό εγχειρίδιο της Α’ και Β’ τάξης είναι αρκετά παλιό και κακογραμμένο και δεν θα έπρεπε να διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία. Τέλος μας υποσχέθηκε ότι θα συζητήσει με τους καθηγητές και τον διευθυντή στου σχολείο ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν την κατάσταση.
Την επομένη ο διευθυντής του σχολείου κάλεσε τους γονείς των παιδιών που πήραν απαλλαγή από το μάθημα για να συζητήσουν και να προσπαθούσαν να βρούνε μια λύση σχετικά με το θέμα. Η λύση βρέθηκε!!! Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των μαθητών και λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών οι οποίοι θα απασχολούσαν τους μαθητές την ώρα που οι υπόλοιποι συμμαθητές τους θα έκαναν θρησκευτικά, όλοι εμείς οι μαθητές που πήραμε απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών καλούμαστε να είμαστε μέσα στην τάξη την ώρα των θρησκευτικών, αρκεί να μην ενοχλούμε τους υπόλοιπους συμμαθητές μας. Για άλλη μια φορά κουκουλώνουμε και προσπαθούμε να βρούμε μια επιπόλαια λύση για να σταματήσει αυτός ο ντόρος. Βρίσκεται σωστή αυτή την απόφαση; Εγώ προσωπικά όχι!!!
Ευχαριστώ!
Μαθήτρια Γενικού Λυκείου Αριδαίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας