Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Άρθρο θαυμασμού προς την Αγγελική Νικολούλη

Η Αγγελική Νικολούλη δεν έχει πάψει στιγμή να βρίσκεται κοντά στους νέους. Όταν την χρειάζονται αυτή είναι πάντα στο πλευρό τους. Όλο το καλοκαίρι συνεχίζει να τους βοηθά, να ερευνά και να προσπαθεί να εξιχνιάσει πολύκροτες υποθέσεις. Όλο και περισσότεροι έφηβοι εξαφανίζονται μυστηριωδώς από το σπίτι ή τη γειτονιά τους. Τότε έρχεται η Αγγελική και δίνει ένα τέλος στην αγωνία των συγγενών τους. Πάντα η Αγγελική σαν ένας πραγματικός άγγελος βρίσκει την άκρη, βρίσκει το φως στο σκοτεινό τούνελ της κοινωνίας που δυστυχώς έχει παγιδεύσει πολλά νέα παιδιά. Το τούνελ αυτό έχει επηρεάσει αρνητικά την κρίση και τον τρόπο ζωής των νέων. Θα ήθελα πολύ να εξιχνιαστεί η υπόθεση του Κωστή Πολύζου και του Μάριου Παπαγεωργίου, των νέων αυτών που δυστυχώς <<παγιδεύτηκαν>> στο τούνελ αυτό. Ευελπιστώ να γνωρίσω κάποτε από κοντά αυτή την αγγελική ύπαρξη. Τέλος, της εύχομαι ολόψυχα να κάνει το <<Τούνελ>> για πολλά, πολλά χρόνια ακόμα, γιατί την έχουμε πραγματική ανάγκη και να καμαρώνει τον γιο της όπως αυτή ποθεί.
Ο Θαυμαστής της,
Κυριάκος Θεοδοσίου

Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ '' Σ' ΑΓΑΠΑΩ ΑΛΛΑ'' ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ, ΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΥΔΡΑ

« Σ’αγαπάω, αλλά…» 
 Μιά ξεκαρδιστική κωμωδία των Γιώργου Βάλαρη και Στέλιου Παπαδόπουλο σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη!!!
« Σ’αγαπάω, αλλά…» 
 Μιά ξεκαρδιστική κωμωδία των Γιώργου Βάλαρη και Στέλιου Παπαδόπουλου σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη!!!

Μπορεί μια «τρίχα» crystal Color μελί … να οδηγήσει ένα ζευγάρι στο διαζύγιο;
Υπάρχει έρωτας μετά το γάμο ; Σέξ «μετά …δανείων και καρτών» ;
Η ζήλια ή το ποδόσφαιρο σκοτώνουν τον έρωτα; Μια αντιπαροχή μπορεί να «σπάσει» μια κουμπαριά Ή μήπως τελικά η ΑΓΑΠΗ όλα τα νικά; Εμείς ρωτάμε, εσείς απαντάτε
H ιδαίτερα επιτυχημένη καλλιτεχνικά παράσταση του καλοκαιριού,
του Γιώργου Βάλαρη « Σ’αγαπάω, αλλά…», με τους Αλέξανδρο Σταύρου, Μαριάννα Τουμασάτου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και Ιωσήφ Μαρινάκη,
Το « Σ’αγαπάω, αλλά…», είναι μια ξεκαρδιστική, επίκαιρη, διαδραστική «ζευγαρο-κωμωδία» με θέμα το γάμο, το διαζύγιο και κατ’επέκταση τις σύγχρονες σχέσεις των ζευγαριών όπως έχουν διαμορφωθεί στη σημερινή Νεοελληνική πραγματικότητα, με έντονη δράση, χιούμορ, συγκίνηση, τρυφερότητα και κυρίως πολλές ανατροπές!
 

Πρωταγωνιστουν :
Αλέξανδρος Σταύρου
Μαριάννα Τουμασατου
Αλεξάνδρα Παλαιολογου
Ιωσήφ Μαρινακης


Σενάριο:
Γιώργος Βάλαρης
Στέλιος Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία
Γιώργος Βάλαρης
\
Συντελεστές
Σκηνικά: Λία Ασβεστά
Κοστούμια: Χριστίνα Καρύδη
Μουσική- ηχητική επιμέλεια: Νίκος Ραμός
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Χορογραφία: Yota Kariotis
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Κοτζαηλία
Φωτογραφίες: Θωμάς Χρυσοχοίδης
ΕΔΕΣΣΑ 

Τρίτη 2 Ιουλίου

Ανοιχτό θέατρο Γαβαλιώτισσας

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

Τετάρτη 3 Ιουλίου

Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών

ΣΚΥΔΡΑ

Πέμπτη 4 Ιουλίου

Ανοιχτό Θέατρο Μαυροβουνίου

ωρα 21.30

Γενική Είσοδος: 16 €
Φοιτητικό- Ανέργων, ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών: 12 €.

Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

Γενικού Λυκείου Σκύδρας Αριστεία-Βραβεία-Σχολικό Έτος 2012-2013

Α' τάξη 
1. Ιερόπουλος Λεωνίδας  του Ι. 19,8
2. Ουγγρίνου Άννα-Λιάνα του Α. 19,7
3. Φράγκου Μαρίνα του Κ. 19,7
4. Γκέλου Βασιλική του Γ. 19,6
5. Τσιτάλη Σοφία του Ι. 19,6
6. Παπαδοπούλου Κυριακή του Α. 19,5
7. Σαββίδου Ευσταθία του Σ. 19,5
8. Φαντίδου Δήμητρα του Ι. 19,4
9. Αδαμίδου Μαρία του Θ. 19,3
10. Αθανασιάδου Κυριακή του Θ. 19,3
11. Ανδρεάδης Ιωάννης του Γ. 19,2
12. Διαμαντίδης Θεόδωρος του Κ. 19,2
13. Μαρθόγλου Κωνσταντίνος του Α. 19
14. Νικολαίδου Μαρία του Ν 19
15. Δρακούλη Χριστίνα του Δ. 18,8
16. Παπαδοπούλου Σοφία του Ι. 18,8
17. Παπαδοπούλου Παρθένα του Ε. 18,7
18. Μαργαριτιάδου Σάρρα του Β. 18,6
19. Μπεκιάρης Ευστράτιος του Γ. 18,6
20. Παναγιωτακόπουλος Βασίλης του Α. 18,6
21. Πολυβιάκη Σημέλα του Β.18,6
22. Σελίδου Σοφία-Στεφανία του Θ. 18,6
23. Ίνεγλη Θεοδώρα του π. 18,3
24. Παπαδοπούλου Αντιγόνη του Θ.18,3
25. Σαββίδου Ευτυχία του Π. 18,3
26. Πάρδα Ραφαηλία του Δ. 18,1
27. Ρούντου Ζαχαρένια του Α. 18,1

Β' τάξη
1. Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος του Ν. 19,9
2. Κελεσίδης Αντώνιος του Γ. 19,7
3. Χατζηιωαννίδου Ελένη του Ι. 19,7
4. Διδωνάκη Αναστασία του Ν. 19,5
5. Παυλίδης Ηλίας του Χ. 19,5
6. Αραμπατζής Παναγιώτης του Κ. 19,4
7. Γκέλης Κωνσταντίνος του Δ. 19,3
8. Δημητριάδης Νικόλαος του Κ. 19,1
9. Μπαινάτζου Δήμητρα του Γ. 19,1
10. Σαλαμπάσης Δημήτριος του Γ. 19,1
11. Ελευθεριάδου Αικατερίνη του Δ. 19
12. Καϊσίδης Άγγελος του Μ. 19
13. Λαζαρίδου Μαρία-Ελένη του Φ. 18,8
14. Καρακασίδου Σοφία του Α. 18,7
15. Σιουκιούρογλου Ναυσικά του Χ. 18,7
16. Τσίκου Κυριακή του Γ. 18,7
17. Δεληπαναγιώτου Ευαγγελία του Δ. 18,5
18. Διδωνάκη Άννα του Ν. 18,5
19. Γαλαντάρης Σταύρος του Κ. 18,4
20. Ανδρεάδης Σάββας του Α. 18,3
21. Κελεπούρης Γεώργιος του Κ. 18,1

Γ΄ τάξη 
1. Ψαρρά Βέρα-Βερονίκη του Γ. 19,4
2. Βαρελά Μαρία του Γ. 19,2
3. Απιδόπουλος Γεώργιος του Π. 19,1
4. Κακμέζη Κυριακή του Α. 19,1
5. Παρχαρίδου Ευγενία του Θ. 18,9
6. Αδαμίδου Αντωνία του Κ. 18,7
7. Σαββίδου Ειρήνη του Σ. 18,7
8. Χαντζάρα Μαρίνα του Κ.18,7
9. Σκάλλα Μιράντα του Κ. 18,5
10. Φωτίου Χριστίνα του Δ. 18,5
11. Γιαννάκης Νικόλαος του Θ. 18,4
12. Μόκρης Παύλος του Θ. 18,1

Εφηβεία και Έρωτας

Εμίνα Πω πω μπαίνουμε σε δύσκολα μονοπάτια τώρα. Αποφάσισα να κάνω κάτι πρωτότυπο και κυρίως κάτι με περισσότερο ενδιαφέρον. Θα αναφέρω λοιπόν πως αντιδρά το κάθε ζώδιο απέναντι στον έρωτα όταν διανύει την περίοδο της εφηβείας. 
Ας αρχίσουμε :
1)Κριός : Από την εφηβεία του κιόλας του αρέσει να ανακαλύπτει νέα πράγματα στην αγάπη και στον έρωτα. Μην περιμένετε να μοιραστεί τις ανησυχίες του μαζί σας, γιατί έχει δυναμισμό και θέλει να νιώθει ότι μπορεί να τα καταφέρει μόνος του. Ενθουσιάζεται πολύ και πληγώνεται όταν κάτι δεν πάει καλά στα ερωτικά του. Σε αυτήν την περίπτωση, το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να δείξετε κατανόηση και να του δώσετε το χρόνο να το ξεπεράσει μόνος του.
2)Ταύρος : Ο Ταύρος είναι πιο συναισθηματικός σαν χαρακτήρας, στην εφηβεία του δείχνει ότι φοβάται να ερωτευθεί και να εκδηλώσει τα αισθήματά του. Είναι πολύ σταθερός σε αυτά που νιώθει και εστιάζει σε ένα άτομο το ενδιαφέρον του, μένοντας πιστός στα θέλω του για μεγάλο διάστημα. Σε μια πιθανή απόρριψη, θα χρειαστεί τη συμπαράστασή σας.
3)Δίδυμος : Πολυτάραχος στα ερωτικά του ο Δίδυμος από την εφηβεία τους κιόλας, παθιάζεται και ερωτεύεται παράφορα. Το καλό είναι πως με την ίδια ταχύτητα που θα νοιώσει την έλξη για ένα άτομο, εξίσου γρήγορα μπορεί να το ξεχάσει και να πάει για νέες περιπέτειες. Θα πληγωθεί αν τον απορρίψει κάποιο άτομο που ήθελε πολύ, αλλά δε θα δυσκολευτεί καθόλου να το ξεπεράσει και να προχωρήσει.
4)Καρκίνος : Στην εφηβεία του ο Καρκίνος δείχνει ότι είναι αρκετά ευαίσθητος και συνεσταλμένος. Βέβαια αυτό αλλάζει, όταν υποφέρει για ένα χωρισμό ή μια ερωτική απόρριψη. Σε αυτήν τη περίπτωση έχει έντονες εκρήξεις θυμού κι έντασης. Αποζητά από μια σχέση την κατανόηση και τον σεβασμό και όταν δεν μπορεί να το βρει αυτό, επηρεάζεται ψυχολογικά. Θα πάρει καιρό σε έναν Καρκίνο να ξεπεράσει έναν έρωτα.
5)Λέων : Αρκετά ρομαντικός ως χαρακτήρας, θα μοιραστεί μαζί σας τα αισθήματά του και το πώς περνάει στη σχέση του. Είναι συντροφικός και πιστός και θα ξημεροβραδιάζεται με ένα τηλέφωνο στο αυτί, γιατί του αρέσει η συνεχής επικοινωνία. Όταν κάτι δεν πάει καλά στα ερωτικά του, θα βιώσει μια μεγάλη σε διάρκεια κατάθλιψη.
6)Παρθένος : Ο Παρθένος στην εφηβεία του είναι αρκετά εξωστρεφής και ανοιχτός χαρακτήρας, ιδιότητες που δεν τον ακολουθούν κατά την ενηλικίωσή του. Θέλει να ανακαλύψει τα πάντα στον έρωτα, χωρίς όμως να υπερβάλει. Ξέρει πότε να κάνει πίσω και να σταματήσει μια κατάσταση που δεν του ταιριάζει. Όταν ο έρωτας όμως του χτυπά την πόρτα, φοβάται να δοθεί ολοκληρωτικά. Ένας χωρισμός σε αυτή την τρυφερή ηλικία, μπορεί να τον στιγματίσει για μια ολόκληρη ζωή.
7)Ζυγός : Μη σας φανεί παράξενο αν σας αναφέρει πολλά και διαφορετικά ονόματα, έχει ανάγκη από επιβεβαίωση, η αυτοπεποίθησή του τονώνεται όταν υπάρχουν πολλά φλερτ στη ζωή του. Δεν είναι ιδιαίτερα τολμηρός όμως και μόνο αν είναι σίγουρος εκατό τοις εκατό ότι κάποιο άτομο τον θέλει, θα αρχίσει να εκδηλώνει σταδιακά και τα δικά του αισθήματα. Το αρνητικό με τους έφηβους που ανήκουν στο ζώδιο του Ζυγού είναι ότι προσέχουν αρκετά την εξωτερική εικόνα των άλλων, με αποτέλεσμα να πληγώνονται όταν ανακαλύψουν ότι το άτομο που τους αρέσει δεν τους άξιζε τελικά.
8)Σκορπιός : Από την εφηβεία του κιόλας είναι άτομο αρκετά εσωστρεφές και κτητικό. Αυτό που θέλει, το διεκδικεί με κάθε τρόπο. Στην περίπτωση που θα εισπράξει μια απόρριψη ή θα χωρίσει, δημιουργεί στο σπίτι έναν εκνευρισμό και ξεσπάει χωρίς λόγο. Δίνεται πολύ στο ταίρι του και είναι αρκετά στοργικός, όχι όμως σε λεκτικό επίπεδο, γιατί προτιμάει να δείχνει μέσα από πράξεις τα συναισθήματά του.
9)Τοξότης : Δε θα σας παιδέψει ο έφηβος Τοξότης, κατακτά εύκολα το άτομο που του αρέσει, διότι είναι πολύ κοινωνικό άτομο. Θα πληγωθεί από μια ερωτική απογοήτευση, αλλά δεν θα τα βάψει και μαύρα! Θα στεναχωρηθεί για λίγο και θα συνεχίσει το κυνήγι της κατάκτησης. Ο Τοξότης τολμάει να πει αυτό που νιώθει και να διεκδικήσει το πρόσωπο που του αρέσει, με έναν πολύ φιλικό τρόπο.
10)Αιγόκερως : Ο Αιγόκερως είναι σαν να μην περνάει καθόλου το στάδιο της εφηβείας, γιατί τον διακρίνει μια σοβαροφάνεια και ένας αυτοέλεγχος, ακόμη και στα ερωτικά του. Έχει αντιδράσεις ενηλίκου, μόνο που δεν ανοίγεται εύκολα και δεν εξωτερικεύει τα αισθήματά του. Όταν ένας Αιγόκερως πληγωθεί, νιώθει προδομένος και κλείνεται στον εαυτό του.
11)Υδροχόος : Ο έφηβος Υδροχόος είναι αρκετά ανεξάρτητος, κερδίζει εύκολα τις εντυπώσεις και έχει πάντα πολλούς θαυμαστές. Από την εφηβεία του κιόλας έχει την τάση να κερδίζει πρώτα φιλικά το άτομο που του αρέσει και μετά να οδηγεί τη σχέση σε κάτι ερωτικό. Έτσι λοιπόν, αν ακούτε τους Υδροχόους να μιλούν αρκετά για ένα φιλικό άτομο του αντίθετου φύλου και ξαφνικά σταματήσουν να το κάνουν, είναι πολύ ερωτευμένοι μαζί του.
12)Ιχθείς : Όταν ερωτεύεται ο έφηβος Ιχθύς, αρχίζει να ονειροπολεί και να πετάει στα σύννεφα. Είναι αρκετά ευαίσθητο άτομο, περιποιείται πολύ το πρόσωπο που θέλει κι εκφράζεται με λόγια αγάπης. Όταν όμως τα συναισθήματά του δεν βρουν ανταπόκριση, τότε πληγώνεται πολύ. Το καλό είναι ότι εξωτερικεύει τη στεναχώρια του και ζητάει βοήθεια.

Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013

Γλωσσομάθεια-Γλωσσογνωσία

Ορισμός:
είναι το να ξέρει κάποιος καλά, πλάι στη μητρική του γλώσσα, μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Λέγοντας πως κάποιος ξέρει καλά μια ξένη γλώσσα, εννοούμε οτι την μιλάει καλά, με σωστή άρθρωση, σαν να ήταν η μητρική του, με την προφορά ξένων, με την γραμματική της, με τους ιδιωματισμούς της και με την ορθογραφία της.
Εναλλακτικός ορισμός :
είναι η γνώση, πέραν της μητρικής γλώσσας, μιας ή περισσότερων γλωσσών


Για ποιους λόγους πρέπει κυρίως οι Έλληνες να μαθαίνουν ξένες γλώσσες; 

  • η ελληνική γλώσσα μιλιέται από λίγα άτομα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ή ακόμα περισσότερο με παγκόσμιο επίπεδο
  • Ελλάδα, πόλος έλξης πολλών τουριστών. Οι Έλληνες έρχονται κάθε χρόνο σε επαφή με αλλοεθνείς για να μπορέσουν να τους ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους και να τους εξυπηρετήσουν 
  • η χώρα μας έχει ενταχθεί σε πολλούς διεθνούς οργανισμούς και είναι αναγκαία η απαραίτητη επαφή και συνεργασία μαζί τους

Ωφέλειες γλωσσομάθειας:

  • επικοινωνία με αλλόγλωσους, διευρύνοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες του
  • διεκπεραίωση διαφόρων συναλλαγών, όπως συμφωνίες, αγορές εισαγωγές και εξαγωγές, με φυσικά και νομικά πρόσωπα του εξωτερικού
  • είναι χρήσιμη για ορισμένα επαγγέλματα, για παράδειγμα το επάγγελμα του διπλωμάτη και του πολιτικού που εκπροσωπούν τη χώρα τους στους διεθνής οργανισμούς και συμμετέχουν σε διαπραγματεύσεις με τα άλλα κράτη 
  • αποτελεί ένα καλό εφόδιο για μια καλή επαγγελματική αποκατάσταση, αφού κάθε επιχείρηση ζητά τουλάχιστον ένα πιστοποιητικό εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας
  • σπουδές σε ξένα πανεπιστήμια και συμμετοχή σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια
  • συμβάλλει στην στην ανάδειξη των νέων σε υψηλότερα κλιμάκια μεγάλων εταιριών 
  • βοηθάει στην ανάπτυξη κουλτούρας. Ο γλωσσομαθής μαθαίνει καλύτερα το πολιτισμό της χώρας. Μελετάει την ξένη λογοτεχνία και μυείτε τον τρόπο σκέψης και έκφρασης του, κατανοεί  την ψυχολογία και την νοοτροπία του, γνωρίζει την ιστορία και τις παραδόσεις του και τα επιτεύγματα του στην επιστήμη, στην Τέχνη και στην οικονομία
  • ενημέρωση για τα διεθνή γεγονότα, με αποτέλεσμα ο γλωσσομαθής να έχει μια σφαιρική άποψη, εικόνα
  • όσο καλύτερα μαθαίνει κάποιος μια ξένη γλώσσα, τόσο καλύτερα μαθαίνει και την ιδιαιτερότητα της δικής του γλώσσας. Γι αυτό και ο Goethe είπε: "Όποιος δεν ξέρει ξένες γλώσσες, δεν ξέρει τίποτε από την δική του"

Επιφυλάξεις της γλωσσομάθειας:
  • πολλοί μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα καλύτερα από την μητρική τους, επηρεάζονται από ξενόγλωσσα στοιχεία και κώδικες και τους ενσωματώνουν στην ελληνική γλώσσα
  • οι ξένες γλώσσες διδάσκονται με σκοπό να αποκτήσουν οι γλωσσομαθείς κάποιο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, η επαφή τους δηλαδή γίνεται αυτόσκοπος και δεν εξασφαλίζουν την απαραίτητη επαρκή γνώση 
  • με τον τρόπο που γίνεται στην χώρα μας αποτελεί ένα επιπρόσθετο φορτίο στην πλάτη των μαθητών. Για υποκειμενικούς και αντικειμενικούς λόγους έχουν πολύ βαρύ πρόγραμμα και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό 

     „Wer fremde Sprachen nicht kennt, weiß nichts von seiner eigenen.“ Goethe           "όποιος δεν ξέρει ξένες γλώσσες, δεν ξέρει τίποτα από την δική του"

   πηγή: "Έκθεση-Έκφραση Γ΄Λυκείου" Σπυρίδων Κ. Κούτρα, Υπαπαντή Ζουρούδη, εκδόσεις "Σαββάλας"


Νένα  Παπαδοπούλου

Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013

Αριστούχοι μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου & Λυκείου Γιαννιτσών

ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ


ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Α' ΤΑΞΗ
Βογιατζόγλου Ελευθερία του Αβ. 19 16/19, Αλατζίδου Ειρήνη του Στ. 19 7/19, Δημτσούδη Δήμητρα του Γ. 19 2/19, Μητκούδης Βασίλειος του Δ. 18 16/19, Σιδηροπούλου Χριστίνα του Γ. 18 16/19, Θεοχαρίδης Παναγιώτης του Γ. 18 15/19, Λίλτση Σοφία του Κ. 18 15/19

Β' ΤΑΞΗ
Καϊτάνογλου Ευανθία του Σ. 19 8/20, Χαχούδης Χρήστος του Στ. 18 12/20


ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Β' ΤΑΞΗ
Γρηγοριάδης Θεόδωρος του Ν. 19 2/10, Δήμογλου Αντώνιος του Γ. 18 8/10, Κουβάτση Βασιλικική του Π. 18 8/10



Κ.Θ.

Αριστούχοι μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Έδεσσας

ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑ.Λ. ΕΔΕΣΣΑΣ


Β' ΤΑΞΗ
Τσουλλχάι Ερμίρα του Αγ. 19,8, Λαζάρου Δήμητρα του Χ. 19, Πρασσά Μαρία - Αγγελική του Χ. 19, Τσεκόγια Αλμίρα του Σπ. 18,6, Κυριακού Αναστασία του Χρ. 18,5, Κάρτα Μαρία του Ευ. 18,2



Κ.Θ.

Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Αριστούχοι μαθητές του Γυμνασίου Σκύδρας

            Αριστούχοι μαθητές του Γυμνασίου Σκύδρας

Α' ΤΑΞΗ
Αγγελή Φωτεινή του Ευ. 18 8/12, Βένος Αναστάσιος του Δ. 19 10/12, Γάκης Κων/νος του Ευ. 18 9/12, Γιόλλα Έρικα του Ν. 19 2/12, Επιτρόπου Αθηνά του Δ. 18 7/12, Ζηκούλης Αθανάσιος του Χ. 19 8/12, Ιερόπουλος Ευστάθιος του Ι. 19 11/12, Καρασαρλίδης Κων/νος του Σ. 18 6/12, Κλείτσα Γεωργία του Δ. 19 3/12, Κουκούλης Στυλιανός του Ι. 19 7/12, Κουκούλης Γεώργιος του Θ. 18 7/12, Κουρογεωργάκη Ιορδάνα του Κ. 19 1/12, Κούτση Χριστίνα του Β. 19 8/12, Κράτζης Ιωάννης του Ευ. 18 11/12, Λαζαρίδου Νικολέτα του Π. 19 7/12, Λεονταρίδου Βαρβάρα του Ζ. 19 5/12, Λυκόπουλος Σταύρος του Γ. 19 3/12, Μ
ιχαηλίδης Θεόδωρος του Κ. 19 10/12, Μόκρη Αθανασία του Ευ. 18 9/12, Μόκρης Αναστάσιος του Ν. 19 1/12, Μουρατίδου Κρυσταλία - Ελένη του Χρ. 18 8/12, Μπαλανίκας Ηλίας του Γ. 19 9/12, Παπαδόπουλος Βασίλειος του Κ. 18 11/12, Παπαδοπούλου Μαρία του Ι. 19 11/12, Παπαδοπούλου Θεοδώρα τουΧ. 19 5/12, Παραστατίδου Ουρανία του Αν. 18 7/12, Σαββίδου Φωτεινή του Θ. 19 10/12, Σαλαμπάση Ευαγγελία - Μαρία του Γ. 19 11/12, Σολωμονίδου Αικατερίνη του Δ. 19 1/12, Στυλιανού Σουλτάνα του  Γ. 19 8/12, Τζαβέλλας Αχιλλεύς του Χ. 19 5/12, Τζαγαδούρα Αφροδίτη - Αικατερίνη του Π. 19 2/12, Τσανακτσίδου Άννα του Κ. 19 9/12, Τύπου Γεώργιος του Αν. 19 4/12, Φίλανδρου Ελευθερία του Χ. 18 9/12, Χαραλαμπίδου Πασχαλίνα του Π. 19 10/12, Χατζηαντωνίου Ιάσων - Θωμάς του Ι. 19 6/12, Χατζηβασιλειάδου Ειρήνη του Π. 18 9/12, Χιώτης Κων/νος του Αρ. 19 1/12, Ψαρρά Χριστίνα του Γ. 19 6/12

Β' ΤΑΞΗ
Αντάρας Χρήστος του Θ. 20, Αντωνιάδης Αντώνης  του Ι. 20, Διαμαντίδης Γεώργιος του Αν. 19 10/12, Διαμαντίδου Ιωάννα του Κ. 20, Δουλκερίδου Ελένη Γ. 19 2/12,  Δούμος Ευάγγελος του Χ. 18 6/12, Θεοδωρίδης Αναστάσιος του Κ. 18 7/12, Κοκκινίδης Ιορδάνης του Ν. 19 3/12, Κουρουγεωργάκη Βασιλική του Κ. 19 10/12, Κωνσταντινίδου Ανδρονίκη του Γ. 19 11/12, Μηνά Ελευθερία - Αφροδίτη του Στ. 20, Μπίνη Βασιλική του Μ. 18 10/12, Μυλωνάς Σταύρος του Ν. 19 5/12, Νικολαϊδου Ειρήνη του Ν. 18 9/12, Ντότσι Μαριάνα του Μ. 19, Ξανθοπούλου Βασιλική του Χ. 18 6/12, Ορφανίδου Σοφία του Χ. 18 10/12,  Παπαδοπούλου Αικατερίνη του Εξ. 19 2/12, Παπαδοπούλου Στυλιανή του Εξ. 18 7/12, Παπαϊωάννου Χαράλαμπος του Γ. 19, Παπουνίδης Λουκάς του Γ. 18 8/12, Πεντερίδης Χρήστος του Ελ. 19 8/12, Περπερίδου Μαρία του Ηλ. 19 9/12, Περπερίδου Χριστίνα του Ηλ. 19 7/12, Πέτρου Βαϊτσα του  Γ. 19 1/12, Σιάντση Ελένη του Γ. 19 9/12, Σόκρης Παρασκευάς του Ν. 20, Σουλιώτης Στυλιανός του Ν. 18 6/12, Σταματιάδης Χαράλαμπος του Αν. 18 6/12, Τάντση Μαρία - Ιωάννα του Κ. 20, Τουμανίδου Αθανασία του Β. 18 9/12, Τσίκου Δήμητρα του Γ. 18 10/12, Τσορακλίδης Σταύρος του Π. 18 11/12, Τσορλίνη Αμαλία του Γ. 18 7/12, Φίλανδρος Αθανάσιος του Χ. 19 8/12, Χαλάτη Γεωργία του Χ. 19 8/12

Γ΄ ΤΑΞΗ
Αμανατίδου Ελένη - Μαρίνα του Μ. 20, Αναγνώστου Χριστίνα του Δ. 20, Ανδρεάδης Παύλος του Γ. 18 8/13, Αντάρας Γεώργιος του Θ. 19, Γρηγοριάδου Σοφία του Σ. 18 10/13, Δημάκου Ευαγγελία του Ι. 19 7/13, Ζαχίλας Ιωάννης του Αλ. 19 3/13, Καρυπίδης Σταύρος του Β. 18 10/13, Κουκούλη Μάρθα του Θ. 18 10/13, Κουτσάκης Κων/νος του Ευ. 18 11/13, Κωνσταντινίδης Κων/νος του Γ. 19 9/13, Μακρίδου Ελευθερία του Σ. 19 12/13, Μουσικού Γενοβέφα του Ι. 18 7/13, Μπάρμπα Ελένη του Αλ. 19 10/13, Νίκου Ελένη του Ευ. 19 6/13, Ξενίδης Βασίλειος του Αν. 19 10/13, Ουγγρίνου Δήμητρα του Αλ. 20, Ουγγρίνου Ευφροσύνη του Μ. 20, Περπερίδου Κωνσταντίνα του Π. 19 7/13, Σαββίδου Μαρία του Γ. 19 11/13, Σαββίδου Γεωργία του Π. 18 9/13, Σολομωνίδης Αργύριος του Δ. 19 10/13, Τριανταφυλλίδου Αναστασία του Μ. 18 8/13, Τσανακτσίδου Μαρία - Ελένη του Κ. 19 9/13, Χατζηδημητριάδου Δέσποινα του Α. 19 8/13, Χιώτη Σοφία του Αρ. 19 7/13



Κ.Θ.




Αριστούχοι μαθητές του Γυμνασίου Πετριάς


ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΤΡΙΑΣ


Α' ΤΑΞΗ
Φαντίδης Ευστάθιος του Αν. 20, Κελεσίδης Βασίλης του Μ. 19 6/12, Στογιαννίδου Σοφία του Ευ. 19 4/12, Παπαδοπούλου Ειρήνη του Θ. 19 3/12, Πολυβιάκης Σάββας του Β. 19 3/12, Καρυπίδου Μαρία του Γρ. 19 2/12, Γεωργίου Γεωργία του Ελ. 19, Παναγιωτακοπούλου Δήμητρα του Αν. 19, Δημητριάδης Σάββας του Ν. 18 10/12, Μαραντίδου Δέσποινα του Κ. 18 7/12, Χρυσοχοϊδης Ιωάννης του Ευ. 18 6/12

Β' ΤΑΞΗ
Θεοδοσίου Κυριάκος του Κ. 19 6/12, Φαντίδου Ειρήνη του Λ. 19 3/12, Κελεσίδης Στέφανος του Π. 19 2/12, Μαγάκη Μαρία του Β. 18 11/12, Μπιλάλης Γεώργιος του Κ. 18 11/12, Τσαγιαννίδης Σαμουήλ του Ι. 18 11/12, Δρακούλη Δέσποινα του Γ. 18 9/12

Γ' ΤΑΞΗ
Παπαδόπουλος Στέφανος του Ι. 19 10/13, Σεμερτσίδης Γεώργιος του Δ. 19 4/13, Χρυσαφίδου Δήμητρα του Χρ.19 4/13, Παπαδοπούλου Αικατερίνη του Κ. 19, Αραμπατζής Νικόλαος του Κ. 18 12/13, Μαραντίδου Μελάνθη του Μ. 18 11/13, Κυριακίδου Νικολέτα του Φ. 18 10/13, Παπαδόπουλος Χρήστος του Π. 18 7/13, Σταυρίδης Ιωάννης του Κ. 18 7/13




Κ.Θ.

Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

Γλωσσική Ένδεια- Αναλφαβητισμός

Ορισμός:
είναι το φαινόμενο κατά το οποίο ένα άτομο δεν γνωρίζει καθόλου ή αγνοεί σε μεγάλο βαθμό γραφή και ανάγνωση.
 Γενικά ο όρος αναλφαβητισμός δεν είναι καθολικά αποδεκτός, διότι ορισμό έχουν υπεισέλθει ερμηνείες όπως «αναλφάβητος είναι εκείνος που δεν μπορεί να διαβάσει μια καθημερινή πολιτική εφημερίδα της χώρας του ή να αναπλάσει γραπτώς μια σύντομη περιγραφή της καθημερινότητάς του».

Μορφές φαινομένου:



  • οργανικός αναλφαβητισμός. Αφορά τα άτομα που δεν πήγαν καθόλου σχολείο και έτσι δεν έμαθαν να διαβάζουν και να γράφουν. Ο οργανικός αναλφαβητισμός, στη σύγχρονη εποχή, συναντάται μόνο στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και σε άτομα μεγάλης ηλικίας, λόγω της γενίκευσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και της ανόδου του βιοτικού επιπέδου στις αναπτυγμένες χώρες.
  • λειτουργικός αναλφαβητισμός. Στην κατηγορία αυτή, ανήκουν τα άτομα που γνωρίζουν στοιχειωδώς γραφή και ανάγνωση. Στις μέρες μας, αναφέρεται ο όρος πλέον σε άτομα που έχουν φοιτήσει σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά δεν διαθέτουν κριτική σκέψη και ικανότητα για να ανταποκριθούν επιτυχώς στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου 

Αίτια της γλωσσικής ένδειας και του αναλφαβητισμού:

  • Οικονομικές ανισότητες- Οικονομικές δυσπραγίες. Τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα μένουν αμόρφωτα. Αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο για να εργαστούν ή να μην αποκτούν την απαραίτητη μόρφωση λόγω της οικονομικής δυσκολίας να αντεπεξέλθουν στον επαχθή κόστο της εκπαίδευσης. Τέλος, τα παιδιά που ανήκουν σε αυτά τα στρώματα έχουν συνήθως και τις χαμηλότερες επιδόσεις στο σχολείο. 
  • Ανισότητες μεταξύ υπαίθρου- επαρχίας και πόλης. 
  • Αδιαφορία της πολιτείας για την εκπαίδευση και η δυσλειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι απομακρυσμένες και δύσβατες περιοχές παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις σε σχολεία και εκπαιδευτικού υλικού. Ακόμα, η αδυναμία να στηρίξει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες είναι πράγματα που ενισχύουν τον λειτουργικό αναλφαβητισμό. 
  •  Η νοοτροπία ορισμένων ανθρώπων για μη αναγκαιότητα εκπαίδευσης. Επηρεάζονται πολλάκις από τα αρνητικά πρότυπα της εποχής σύμφωνα με τα οποία η μόρφωση δεν είναι απαραίτητη για την υλική πρόοδο του ανθρώπου. Έτσι, οι γονείς αδιαφορούν για την μόρφωση των παιδιών. 
  • Οι πόλεμοι και οι κοινωνικές αναταραχές, που εμποδίζουν να λειτουργήσει ομαλά το εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Γρήγοροι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής και οι ραγδαίες εξελίξεις σε όλους τους τομείς της τεχνολογίας. 
  • Η συνεχής αύξηση του πληθυσμού. 

Επιπτώσεις-Συνέπειες του αναλφαβητισμού:

  1. για τον άνθρωπο 
  • στον επαγγελματικό τομέα, καθώς οι περισσότεροι αναλφάβητοι είναι άνεργοι ή εργάζονται ως ανειδίκευτοι εργάτες, με συνέπεια το βιοτικό τους επίπεδο να είναι χαμηλό. 
  • στον πολιτικό τομέα, διότι δεν έχουν την ικανότητα να συμμετέχουν ενεργά στα πολιτικά θέματα και καπελώνονται εύκολα. Επιπλέον, αποτελεί εμπόδιο για την ανάπτυξη των συμμετοχικών θεσμών
  • στον πνευματικό τομέα, γιατί είναι δέσμιος των προλήψεων και των δεισιδαιμονιών. 
  • στον ψυχολογικό τομέα, χάνουν την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους με συνέπεια να οδηγούνται στο περιθώριο της κοινωνίας. 
  • Ο αμόρφωτος δεν είναι ελεύθερος!, γιατί <<η αμάθεια είναι η χειρότερη σκλαβιά>>
       2. για την κοινωνία
  • στον οικονομικό τομέα, αφού αποτελεί τροχοπέδη για την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, μιας και δεν διαθέτει πολίτες με υψηλή επαγγελματική κατάρτιση 
  • στον πολιτικό τομέα, η δημοκρατία δεν μπορεί να στηριχτεί σε πολίτες ικανούς να συμμετέχουν στα κοινά, να κρίνουν και να ελέγχουν την εξουσία. Κυριαρχούν ο ατομικισμός, η αδιαφορία, η παθητικότητα και ο φανατισμός. 
  • στον πνευματικό τομέα, λόγω του ότι ο αναλφάβητος οδηγεί στην παρακμή των γραμμάτων και των τεχνών.
  • στον πολιτιστικό τομέα, το άτομο δεν μπορεί να διαφυλάξει την πολιτιστική του κληρονομιά και να καταλάβει της νέες μορφές τέχνης, με αποτέλεσμα να μένει προσκολλημένος στην παράδοση. 

Μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου:
  •  έλεγχος της πολιτείας και υποχρεωτική εκπαίδευση ως το λύκειο 
  • στήριξη αδύναμων μαθητών από πνευματικά πρόσωπα για μην εγκαταλείψουν το σχολείο 
  •  καλλιέργεια κριτικής σκέψης, με σκοπό να αποφεύγεται η στείρα αποστήθιση, βασικό στοιχείο χαμηλών βαθμολογιών
  • το οικογενειακό περιβάλλον οφείλει να παρέχει κίνητρα και πνευματικά ερεθίσματα στο παιδί για να αγαπήσει τη γνώση και τη μάθηση
  • διάθεση χρημάτων για την κατασκευή σχολείων 
  • ατομική προσπάθεια από τους αναλφάβητους για να μάθουν γραφή και ανάγνωση σε ειδικά σεμινάρια που θα οργανώσει η πολιτεία
  • παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού στις υποανάπτυκτες χώρες 

πηγές:  "Σύγχρονο Λεξικό Εννοιών"  Χατζηθωμά        



Νένα Παπαδοπούλου

Γλωσσικός κώδικας των νέων

Ορισμός:
ιδιαίτερος γλωσσικός κώδικας που χρησιμοποιούν οι νέοι στην επικοινωνία τους. Μια ιδιαίτερη γλώσσα που είναι γνωστή σε μια ομάδα ατόμων, η οποία απέχει ελάχιστα από την κοινή γλώσσα.
 Η γλώσσα των νέων δεν είναι ένα αυτοτελές σύστημα, αλλά μια <<κοινωνιόλεκτος>>, δηλαδή ένας τρόπος ομιλίας με λεξιλογικά, δομικά και πραγματολογικά χαρακτηριστικά που χρησιμοποιείται υπό ορισμένες συνθήκες επικοινωνίας και είναι μέρος της γλωσσικής συνείδησης μια κοινότητας. Η κοινωνική βάση της γλώσσας των νέων είναι η παρέα, το δίκτυο των συνομηλίκων.

Χαρακτηριστικά:
  • επιδιώκουν στην διαφοροποίηση από τις άλλες ηλικιακές ομάδες
  • επιθυμούν να προβάλλουν τα δικά τους ενδιαφέροντα και τις δικές τους αξίες
  • πειραματίζονται με το λόγο και προσπαθούν να υιοθετήσουν στοιχεία, όπως ιδιαίτερες εκφράσεις και κυρίως ξένες λέξεις από την αγγλική γλώσσα
  • παραβιάζουν συχνά τους κανόνες της γραμματικής και του συντακτικού 
  • χρησιμοποιούν έντονα υβριστικό λεξιλόγιο 
  • η νεανική γλώσσα δεν είναι ενιαία, παρουσιάζονται διαφορές ανάλογα με το φύλο, την κοινωνική προέλευση, τη μόρφωση και τον τόπο καταγωγής  


Γιατί χρησιμοποιούν οι έφηβοι αυτό το λεξιλόγιο;
  • θέλουν να διαμορφώσουν μια συγκεκριμένη κοινωνική ταυτότητα 
  • προσπαθούν να διακριθούν και να ξεχωρίσουν από το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο
  • προβάλλουν δικά τους πρότυπα, επιδιώξεις, ιδέες και αντιλήψεις
  • η γλώσσα λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος που ενώνει τα μέλη μιας ομάδας μεταξύ τους 
  • οι νέοι ακολουθούν αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας, διότι δεν θέλουν να αποξενωθούν από τους συνομήλικους τους
  • εκφράζει την επιθυμία τους να αναζητήσουν νέα πρότυπα και πλούσια εκφραστικά μέσα με σκοπό να εμπλουτίσουν τον λόγο τους 
  • τέλος, οι νέοι αγαπάνε τις αλλαγές και κάθε τι καινοτόμο
Πώς αντιλαμβάνεται ο περίγυρος την γλώσσα των νέων;
Οι περισσότεροι, γονείς, εκπαιδευτικοί, διανοούμενοι, ισχυρίζονται ότι οι νέοι είναι ένοχοι για την υποβάθμιση της κοινής γλώσσας. Συγκεκριμένα:
  • δεν μπορούν να αναγνωρίζουν την έντονη θέληση τους να δημιουργήσουν δικούς τους τρόπους έκφρασης 
  • και συνήθως παραβλέπουν δυο (2) πολύ σημαντικά στοιχεία
  1.  ο κώδικας τους δεν είναι ενιαίος, αλλά μεταβάλλεται. Η μεταβολή αυτή πολλές φορές εξαρτάται από την κοινωνική ομάδα που ανήκει κάποιος.
  2. αυτές οι ιδιαίτερες γλωσσικές προτιμήσεις θα αλλάξουν όταν θα ενηλικιωθούν. 
Γενικότερα, κατακρίνονται συχνά οι γλωσσικές προτιμήσεις των εφήβων, διότι δεν μπορούν οι ενήλικοι να αντιληφθούν την ανάγκη που έχουν οι νέοι να διαμορφώσουν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας.
                                                                                                                                       Νένα Π.

Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Χάσμα (ή διάσταση) γενεών

Ορισμός: 
είναι η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ νεότερης και ώριμης γενιάς και διαφορά αντιλήψεων για τη ζωή και τα προβλήματά της.

Αίτια:

  • Η ταχύτητα που ωριμάζουν οι νέοι στη σημερινή εποχή. Οι νέοι πλέον ωριμάζουν πιο γρήγορα στις μέρες μας από ότι στο παρελθόν, διότι ζουν μέσα σε μια δημοκρατική κοινωνία και σε ένα φιλελεύθερο περιβάλλον. Δέχονται ποικίλα ερεθίσματα, διαμορφώνουν την δικιά τους άποψη για τον κόσμο και εναντιώνονται στη διάθεση των ωρίμων όταν τους επιβάλλουν το δικό τους τρόπο σκέψης. 
  • Ο χαρακτήρας της νεότητας. Οι νέοι προσπαθούν να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους και να βρουν τη θέση τους μέσα στο κόσμο. Ταυτόχρονα, συντελούνται βιολογικές και συναισθηματικές αλλαγές που επηρεάζουν την ψυχική τους κατάσταση. Επομένως, αυτές οι ακραίες συμπεριφορές τους μπορεί να τους οδηγήσουν σε σύγκρουση με το κοινωνικό περιβάλλον τους.
  • Οι δυο γενιές εκπροσωπούν διαφορετικές εποχές. Κάθε γενιά και εποχή έχει τα δικά της γνωρίσματα, τις δικές της αντιλήψεις και την δικιά της προσωπικότητα. 
  • Οι ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας σε διάφορους τομείς. Στις μέρες μας, οι νέοι είναι πιο δεκτικοί (εδώ θα επισημαίναμε ότι είναι πολύ καλά <<σφουγγάρια>> που <<απορροφούν>> πολλές πληροφορίες), αφομοιώνουν γρήγορα τις αλλαγές που σημειώνονται στην τεχνολογία, την κοινωνιολογία και την επιστήμη. Αντίθετα, οι ώριμοι παραμένουν προσκολλημένοι στις πεπερασμένες μεθόδους και δυσκολεύονται να κατανοήσουν όσα συμβαίνουν γύρω τους.
  • Η έλλειψη εμπιστοσύνης των μεγαλυτέρων προς τους νέους.
  • Δυσχέρειες στην επαγγελματική αποκατάσταση. Οι έφηβοι στη σημερινή εποχή δυσκολεύονται να βρουν μια σταθερή επαγγελματική αποκατάσταση, λόγω της όξυνσης της ανεργίας και του σκληρού ανταγωνισμού που κυριαρχεί. 
Τρόποι αντιμετώπισης φαινομένου:
 Το χάσμα των γενεών είναι αδύνατον να εξαλειφθεί. Παρόλα αυτά, όμως, μπορούν αυτές οι διαφορές να μειωθούν αισθητά.

Προϋποθέτει κινήσεις καλής θέλησης και από τις δυο πλευρές. Πρέπει κάθε γενιά να διερευνήσει με θάρρος και με ειλικρίνεια τα θετικά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά της. Επιπλέον, να διορθώσει τα λάθη της και να αντιμετωπίσει με κατανόηση, σεβασμό και με αγάπη την άλλη.
  • Διάλογος. Είναι φυσικό να υπάρχουν διαφωνίες και αντιθέσεις μεταξύ των γενεών, δεν θα πρέπει, όμως, να μετατρέπονται σε αγεφύρωτες διαφορές και να οδηγούν σε απουσία επικοινωνίας. Μέσω του διαλόγου μπορούν να βρεθούν κοινές λύσεις στα προβλήματά τους και να προκύψει κάτι καλύτερο. Αν η πείρα του παρελθόντος συνδυαστεί με την ορμητικότητα και την φρεσκάδα που έχουν οι σημερινοί έφηβοι, μπορεί να οδηγήσει σε ένα πιο δημιουργικό αύριο.
  • Ομαλή κοινωνικοποίηση του νέου μέσα στην κοινωνία. 
  • Η συμπεριφορά των ωρίμων και των νέων. Αξίζει να σημειώσουμε, σε αυτό το σημείο, ότι το καλύτερο θα ήταν αν κυριαρχούσε και από τις δυο πλευρές η ειλικρίνεια, η αγάπη, η ευγένεια, η ανεκτικότητα και η υπομονή, η κατανόηση και η συγκαταβατικότητα στις ενέργειές τους. 
  • Οι νέοι, χρήσιμο θα ήταν, να ακούσουν τις συμβουλές των παλιότερων και να μην απορρίπτουν την πείρα τους. Επιπρόσθετα, να μην καταφεύγουν σε στείρες μορφές αμφισβήτησης που δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα, αλλά αντιθέτως προκαλούν στη δημιουργία νέων. 
  • Από την άλλη πλευρά, οι ώριμοι πρέπει να πάψουν να είναι δεσποτικοί απέναντι στους εφήβους  και να αναγνωρίσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθώς και τις ευθύνες που  τους παρέδωσαν.   
     
πηγές: "Σύγχρονο Λεξικό Εννοιών" Χατζηθωμά, "Έκφραση Έκθεση" Αλεξάνδρα Στράτου εκδόσεις             "Σαββαλας"

Νένα Π.


Έφηβοι και εφηβεία

Προσδιορισμός έννοιας: 

Η εφηβεία είναι η περίοδος μετάβασης από την παιδική στην ώριμη ηλικία και έχει για κέντρο της την ήβη. Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την εφηβεία σαν μια δεύτερη γέννηση. Δεν έχουν άδικο, αφού οι έφηβοι προσπαθούν να αποχωριστούν την παιδική ηλικία και να <<εισέλθουν>> στο μυστηριώδη κόσμο των ενηλίκων. Στα κορίτσια η εφηβεία αρχίζει απ'ο το 11ο με 15ο έτος, ενώ στα αγόρια από το 13ο με 15ο έτος της ηλικίας τους. Ο νέος έχει ως πρώτο στόχο να ανεξαρτητοποιηθεί από το κύκλο των γονιών και των συγγενών του, να διαμορφώσει την προσωπικότητα του και να να βρει τη θέση του μέσα στον κόσμο.

Τα χαρακτηριστικά των εφήβων:

Είναι η περίοδος όπου συντελούνται σημαντικές βιολογικές, ψυχολογικές και πνευματικές αλλαγές στην ζωή ενός εφήβου. Επομένως, η εφηβεία έχει θετικά αλλά και αρνητικά της χαρακτηριστικά.

Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας τα θετικά γνωρίσματα των νέων:

α) είναι οραματιστές, ονειροπόλοι. Ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο από αυτό που τους παρέδωσαν οι μεγάλοι. Εύχονται να μην υπήρχαν επιτήδειοι, οι οποίοι έχουν ως στόχο την εκμετάλλευση τους. 

β) είναι ευαίσθητοι στα κοινωνικά ζητήματα, γιατί αντιδρούν σε κάθε μορφή αδικίας και εκμετάλλευσης 

γ)αγαπούν και αγαπιούνται!! Έχουν ανάγκη από συντροφικότητα. Κάνουν παρέα με συνομηλίκους τους, γνωρίζουν άτομα από άλλους κύκλους με κοινά ενδιαφέροντα. Και προ πάντων ερωτεύονται, αρχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον για το αντίθετο φύλο και δημιουργούν ισχυρούς δεσμούς μαζί τους.

δ)είναι αισιόδοξοι από τη φύση τους και γεμάτοι ελπίδες για το μέλλον.   

ε)είναι επαναστατικοί. Αντιδρούν σε ότι είναι παλιό και ξεπερασμένο, ενώ προσελκύονται από οτιδήποτε θεωρούν καινοτόμο και ασυνήθιστο. Διεκδικούν δυναμικά τα δικαιώματά τους και την υλοποίηση των οραμάτων τους.

 

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα πολλά θετικά χαρίσματα των νέων. Παρόλα αυτά συναντάμε και αρκετά αρνητικά γνωρίσματα σε αυτούς:

α)είναι ιδιαίτερα εύπιστοι, γι' αυτό και προσελκύονται εύκολα από άτομα, τα οποία έχουν ως βασικό σκοπό την εκμετάλλευση. Έτσι τους χρησιμοποιούν για να ικανοποιήσουν τους ιδιοτελείς σκοπούς τους 

β)είναι ασταθείς στις απόψεις τους και στις επιλογές τους. Αλλάζουν εύκολα γνώμη και άποψη πάνω σε ένα θέμα και πολλές φορές τους βλέπουμε ανικανοποίητους και φέρνουν σε δύσκολη θέση και σε αμηχανία τους ενήλικες. 

γ) τέλος μιμούνται τακτικά άκριτα πρότυπα, που προβάλλονται συχνά από μέσα μαζικής ενημέρωσης. Δεν έχουν μάθει ακόμα να κρίνουν και να αξιολογούν, γιατί δεν έχουν διαμορφώσει ακόμα σταθερές αξίες και αρχές. Συνεπώς, καταλήγουν να υιοθετούν τις ιδέες και τον τρόπο σκέψης που προβάλλουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία με συνέπεια να γίνονται ατομικιστές και να μένουν απαθείς στα πολιτικά και στα κοινωνικά προβλήματα και ζητήματα.     

           πηγή: "Σύγχρονο Λεξικό εννοιών" Χατζηθωμά      

   

  • Εμίνα Γιάχοβιτς "Είναι δύσκολο να ορίσει κανείς τον όρο "εφηβεία", ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με τα προσωπικά του βιώματα δίνει την δίκη του ερμηνεία. Για άλλους αποτελεί περίοδο ευημερίας ενώ για άλλους περίοδος κάμψης. Πολύ σημαντικός παράγοντας για τη διαμόρφωσης αυτής της περιόδου για το κάθε άτομο αποτελεί το οικογενειακό αλλά και κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο το άτομο ζει και αναπτύσσεται. Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε πως η εφηβεία προκαλεί πληθώρα αρνητικών καθώς και θετικών συναισθημάτων στο άτομο. Επιπρόσθετα οι στιγμές φαίνεται να εναλλάσσονται απότομα από το καλό στο κακό η και το αντίστροφο διότι η αναστάτωση είναι αυτή που έχει πρωτεύοντα ρόλο στην περίοδο αυτή."

                                                                                                  

Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

Εγώ, ένας έφηβος αναζητώ τον δίδυμο αδερφό του πατέρα μου.

Εγώ (δημιουργός του blog) και η οικογένειά μου αναζητούμε τον δίδυμο αδερφό του πατέρα μου που σε ηλικία 1 μηνών απήχθη το 1967 από το (τότε) Ρωσικό Νοσοκομείο Θεσ/νίκης. Το μωρό που απήχθη (ο θείος μου) πιθανόν να λέγεται Απόστολος και να μη γνωρίζει ότι δόθηκε παράνομα για υιοθεσία. Δείτε το παρακάτω βίντεο για περισσότερα. Επικοινωνία: kikotheod@hotmail.com
http://www.youtube.com/watch?v=Wfr97-I6slc

Πέμπτη, 6 Ιουνίου 2013

Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ & Β - MOVIES LIVE ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ

Μιά ξεχωριστή συναυλία θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το μουσικόφιλο κοινό της Έδεσσας αλλά και της ευρύτερης περιοχής την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013 στο Ανοιχτό Θέατρο Γαβαλιώτισσας!!!